fredag 12 augusti 2011

Reklamtid.

Vad jag hatar Actimel-reklamen.
Ska gubben föreställa hennes morfar eller farfar? Kanske han bara är en ful gubbe som försöker droga ett litet barn.
När flickan frågar – varför? så får hon till svar att – det är bara så.
Jag hatar såna svar, det är överhuvudtaget inget svar.
– Varför? – Därför!
Vet man inte så får man väl säga det.
Ska man känna nån samhörighet med denna person så får han väl förfaan sluta behandla tjejen som om hon vore dum i huvet.
Hon frågar – varför?, och med otålig, skrovlig röst så säger han – drick nu, det är gott.
Hallå, är det här en läskigare version av törnrosa sagan? Trolldrycksvarning.
Men gubben själv har väl inte alla spjälorna i staketet kan tänka.
Eller beror det helt enkelt på att Actimelfolket inte heller vet vad deras produkt är bra för. Jag blir då inte sugen på nån hemlig dryck med oklart förflutet.

Superhjältekraft. – Att anlita skådisar som ifrågasätter dialogen.

Inga kommentarer: