onsdag 15 juni 2011

Bättre att vara ful och titta på snygga människor än vara snygg och måsta titta på fula.

Jag är kanske påverkad av min långa kärlekstorka men nu verkar skönhet stå som spön i backen. Vart jag vänder mig så står där en tjej och lyser ikapp med den norrländska sommarnattshimlen.
I måndags så jagade jag ikapp glassbilen och fick handla med en fantastiskt söt och charmig tjej, jag tror att glassen hann smälta lite av värmen i hennes leende.
I går så hade jag stämt träff med en vacker och mild hälsocoach, som så tydligt manipulerade med mitt blodtrycksresultat.
Och på britsen bredvid mig på blodgivningen idag så låg en ljuvlighet som också värmde ett stackars torrlagt hjärta.
Jag gillar rubriken som så påpassligt myntades av ”en idiot på resa”, han beskrev grottorna och templen i Petra men vände sen sin filosofiska genialitet till oss mänskliga medelmåttor. (Om än något överdrivet och onödigt krasst.)
Det verkar finnas fägring vart jag än vänder mig, så utan att spå väder kan jag säga att det blir en vacker sommar.

Superhjältekraft. – Att få vila ögonen.

2 kommentarer:

Miss H D sa...

*ler gott*

Anonym sa...

Aha! Sommarkänslor som står i full blom.