söndag 12 juni 2011

Vit motoriserad bastu.

Underbart väder, jag tänker inte klaga på det. Men jag kan klaga på klimatanläggningen i min bil, den är inte dimensionerad för sådana häringa dagar.
En femton år gammal Volvo som tillverkades för att skydda frusna nordbor från vinterns bistra kyla fick inte ett fläktsystem som kan ventilera det stora glasinramade bagaget under dom tjugo varma dagarna på året.
Och såklart så skulle jag sitta i bilen på två av dessa dagar.
Igår så fattades det bara björkris och en finsk dialekt för att saunakänslan skulle vara komplett.
Men hemligheten är ju att göra många stopp och vädra med korsdrag så fort som hastigheten sjunker under sjuttio.
Det där med att stanna några extra gånger är definitivt underskattat, man har ofta för bråttom och glömmer att resan är en stor del av färden. ( Jaja, du förstår vad jag menar.)
För nu råkade vi pricka in ett härligt havsbad som vi bara kört förbi alla andra gånger, Och även om havet bara inbjöd till knädjup avsvalkning så kändes det som ett bra ställe att ha i minnet.
Kör du läng norrlandskusten så offra några minuter och doppa tårna vid Salusand, sen orkar du köra i två timmar till.

Superhjältekraft. – Att dricka två liter vatten och inte pinka en enda gång.

Inga kommentarer: