söndag 17 juli 2011

Lyssna på en känsla.



Jag lyssnade på Johanna Koljonen här om dagen, hon har ett program på P3. Och när Robyns låt Call Your Girlfriend tonade ut så sa Johanna att hon alltid tog av sig lurarna när den låten spelades, för den påminde så om en smärtsam händelse.
Och även om det hade hänt för flera år sedan så kunde hon inte lyssna på låttexten.
Jag måste erkänna att jag faktiskt byter kanal då Sarah Dawn Finer sjunger låten I Remember Love, för den spelades alldelens för många gånger när mitt äktenskap gick i kras, och fast det nu är några år sedan så förblev den liksom en signaturmelodi till alla ovälkomna minnen.
Bättre då att låta en gammal discodänga spränga högtalarna, från ett år då förälskelsen verkligen stod som spön i backen, må-bra-musik i den högre skolan.

Superhjältekraft. - Att trigga dom goda känslorna.

3 kommentarer:

Anonym sa...

först -
tack för besöken på min blogg, jag blir lika överraskad som glad när någon läser och kommenterar

sedan - har bläddrat bland dina inlägg och du skriver så jag dels kan känna igen mig, dels så att jag vill läsa mer

och sist -
åh, alla dessa låtar som väcker sådan oro /sorg/ledsenhet inom var och en av oss
i mitt fall handlar det som en rockballad
som nu är omöjlig att lyssna på pga ett havererat äktenskap med allt vad det innebär av tvivel, urholkad självbild, känslor av svek, ilska, självförakt..
http://youtu.be/UrIiLvg58SY

jag kan bara instämma i det du säger; hit med nåt schysst discodunk, kanske man t o m kan galendansa sig matt och lycklig!?

Uffe Viking sa...

Dito.

Miss H D sa...

*kastas tillbaka..hrm...en massa år och ler stooort*
Herre Gud denna dänga ja...gick varm på discona då det begav sig!

*lyssnar,ler,diggar och blir tonåring igen*