tisdag 5 juli 2011

Super 8.

Filmtajm, sena föreställningen men ett riktigt matinéäventyr. Allt vad man kan förvänta sig, men inte riktigt det som trailern vill förmedla.
Den har ju gått på biograferna ett tag nu, men ingen av mina bekanta har sett den.
Jag var lite rädd att filmen skulle ha fått Lostkänsla av J.J. Abrams, men den slapp vi tack och lov.
Har du sett The Goonies så känner du igen dig. Blanda det med en fly förbannad ET och en massa moderna effekter så blir det riktigt roligt, klart godkänt.
Man får som vanligt fylla i med egen fantasi och kärlekssagan är så sockersöt som den kan bli. Men jag ger den tre starka vikingahjälmar, mest för att jag gillar alienrullar och en hoper ösiga effekter.
Jag gick med min dotter men filmens överraskningar passar nog bra för den som vill hålla handen, jag hoppade till flera gånger.
Målpubliken är väl som åldersgränsen, 11 år och en bit upp, men alla som har lite barnasinne kvar får ett par underhållande timmar i biomörkret.

Superhjältekraft. – Att få se en lite nytänkande alien.

Inga kommentarer: