torsdag 28 juli 2011

Tv program för XX kromosomade, eller bara för USA kromosomer.

Så här på semestern så händer det att jag ser på tv vid en tidpunkt då jag normalt jobbar, detta resulterar i ett intressant kulturutbyte.
Rachael Ray, jag säger bara Rachael Ray.
Går hela publiken på droger, är programmet inspelat i en lufttät hall fylld med lustgas?
Måste alla ropa iiiiieeeeeyyyyyyyeeeeeeeeeeiiiiiiiiiii varje gång som nånting händer? Måste alla hysteriskt klappa händer när en kaka ska gräddas i en ugn?
Halva programtiden går bort i ooowwwhhhhhhhh, aaaaaooooooooo, eeeeeeeeiiiiiiiiiii tillsammans med oändliga applåder.
Denna dagen så skulle det paketeras inför julen. (Vi ligger ju några månader efter i sändningen kan tänka.) Killen som skulle visa publiken och hjälpa Rachael att snygga till sina julklappar fick så klart ett yyyyyyyyyyyyeeeeeeeeeeeeiiiiiiiiiiiiiii när han kom in, och hela publiken av kvinnor klappade händer och gapade av förtjusning när han vek snibbar på papperet. ???
En kvinna, som satt långt fram i publiken, skulle omöjligt kunna se mer begeistrad ut om så paketinslagaren hade vikt ihop en helikopter av omslagspapper, knutit den med rött snöre vid sin mandom och flugit ut genom taket.
Och Rachael spär på, - Isn´t it incredible? Woooow yyyyyeeeeeeeeeeee.
Snibbar på ett omslagspapper!!!
Hon lagar lite mat och bjuder in nåt företag som får göra en massa reklam och ge bort lite prylar, och allt medan publiken ständigt avbryter med ett aaaaaaaaaaaooooooooiiiiiiieeeeeeeeeeeeeeeeee.
Och jag frågar mig, hur går det här programmet att sända i Sverige?
Har verkligen hemmafruar på andra sidan Atlanten så tråkiga liv att en ugnsvante i teflon får orgasmen att närma sig? Får vi svenskar i tv-sofforna också lust att gnida oss mot nånting erigerat när sidensnören förvandlas till rosetter?
Jag har ju en del outtalade åsikter om Amerikanare och här kommer verkligen mer bensin för att släcka den elden. Yeyeeeee.
Wooow amazing Rachael Ray du ger verkligen min dag en betydelse, jag känner mig starkare och klokare efter dina upplyftande wooaaaaaaaaw.

. . . Not.

Superhjältekraft. – Att bli medlem av yea-it´s-amazing-sekten.

1 kommentar:

Miss HD sa...

*nickar och får heeela ryggen full av blåsor när jag hör hennes namn...bland annat,hennes...du vet...de är flera...de dära...overthere...*

*blundar och låtsas som om jag regnar*