måndag 27 februari 2012

I mitt burspråk.



I mitt burspråk finns det stora spröjsade fönster. I mitt burspråk trängs kuddarna på en röd mjuk dyna.
I mitt burspråk känns värmen sippra upp från elementet. I mitt burspråk drar jag upp fötterna och myser.
I mitt burspråk finns utsikt mot horisonten. I mitt burspråk stressar man inte.
I mitt burspråk läser jag och lyssnar på musik. I mitt burspråk så luktar det kanelbullar.
I mitt burspråk är det fritt att skapa. I mitt burspråk finns en brygga vid vattnet.
I mitt burspråk bugar skådespelarna efter en föreställning. I mitt burspråk bygger jag nåt roligt.
I mitt burspråk så ropar högtalarna ut departure at gate 56. I mitt burspråk känns morgondaggen i gräset.
I mitt burspråk klinkar jag på min gitarr. I mitt burspråk kan man dyka i klart vatten.
I mitt burspråk skrattar och gråter jag. I mitt burspråk hörs vinden i träden.
I mitt burspråk doftar det av grillat. I mitt burspråk svalkar skuggan av ett caféparasoll.
I mitt burspråk så vilar jag efter en jobbig dag. I mitt burspråk finns en solig snödriva och en knastrande eld.
I mitt burspråk sprakar norrskenet. I mitt burspråk kostar det inget att bara vara.
I mitt burspråk dundrar åskan bara på avstånd. I mitt burspråk äter jag smältande mjukglass.
I mitt burspråk finns det pyssel och kul. I mitt burspråk är det mörkt när filmen börjar.
I mitt burspråk finns det ett hemligt museum. I mitt burspråk får man fantisera som man vill.
I mitt burspråk sitter du bredvid.

/ Uffe

Inga kommentarer: