onsdag 8 februari 2012

Nu slår vädret om.

Äntligen verkar kylan ska släppa sitt grepp för den här gången.
Fram emot helgen så säger prognosen nollgradigt.
Och det ger väl hopp till alla som ollat fast sig på frostnypna dörrhandtag och iskalla cykelstyren.
Ja även dom som sniglat såklart, jag ska inte vara diskriminerande åt nåt håll, låt alla komma in i värmen.
Det är konstigt hur snabbt man glömmer att denna vinter varit ovanligt varm, några dagar med minus trettio och det känns som om istiden kommer.
Min bil fick för sig att protestera med klagosång och ylande.
Jag protesterade genom att krypa ihop i soffan med en varm kopp choklad.
Jag tycker att min protest var bättre.

Superhjältekraft. – Att inte streaka i vinterskrud.

2 kommentarer:

klockarkatten sa...

Varm choklad är den absolut bästa protesten.

*våga vägra vargavinter*

Uffe Viking sa...

Hahaha, jag brukar säga V.V.V = Våga Vägra Vintertid, men det går lika bra med vargavinter.