lördag 23 januari 2010

Har du sett en älg?

Ni minns väl den knasiga älgolyckan i Myckle.
Den första bilisten som körde på älgen stannade, anmälde olyckan och blev kvar på platsen för att varna andra trafikanter. Medan föraren stod där kom dock en annan bilist och körde över älgen en gång till. Älgen fastnade under den förbipasserande bilen och kvinnan i den bilen fortsatte köra med älgen släpandes bakom.
Jag tycker händelsen är helt galen och mest undrar jag vad den första föraren sa när polisen kom och frågade. – Var är den döda älgen?
– Han hade bråttom och tog en bil.
– Han har gått till de sälla jaktmarkerna.
– Han drog.
– Ni borde ha mött honom i en röd Toyota.
– Jag tror han hade ont och stack till veterinären.
– Han gled åt det hållet.
– Han hade inte tid att vänta.
– Jag trodde han var död men vaoo, ni skulle ha sett så snabb han var.
– Ni borde efterlysa honom, han var så här lång och hårig.
– Jag tror inte han gillar poliser, så han smet.
– Han liftade innåt stan.
– Han blev kidnappad.
– Jag såg bara röken av honom.
– Han blev nog beemad.
– Han sa inte till mig vart han skulle.
– Han gick mot ljuset.
– Han rymde med en annan kvinna den knölen.

Superhjältekraft. – Att hålla kvar den du får på fall.

Inga kommentarer: