fredag 12 februari 2010

Fegis, du törs inte.


Ibland händer det att en idé som verkade så bra från början i efterhand inte visade sig vara så smart. Men utan att prova vet man ju inte säkert om det går. Fast många saker går att räkna ut på förhand, så vill man ju veta.
Går man omkring och tror att allt är dömt att misslyckas så blir det säkert så. Jag har tyvärr blivit försiktigare med åren och det tycker jag är lite synd. Det var lite roligare när man var odödlig och inte använde risker som en del av kalkylen.
Det är ett under att jag aldrig brutit ett enda ben i min kropp, och det känns inte som att jag vill riskera att göra det heller. Numera sitter jag tryggt hemma och ser på youtube hur andra klantar till det med sånt som jag själv har provat på. Det är ju roligare när andra gör sig illa.
Fast nog undrar jag hur långt jag kan hoppa med min nya cykel.

Superhjältekraft. – Att bära zebrakostym i lejongropen.

Inga kommentarer: