lördag 20 februari 2010

Inomjordingar.

Om du tittar till höger ser du den allra enklaste form av besöksräknare, jag hoppas den fungerar, fixade den idag. Kan vara roligt att se om nån tittar in här.
Jag skriver inte för att jag har något viktigt att berätta för världen, utan för mitt eget nöjes skull. Men det är väl kul om nån annan tycker nånting är läsvärt.
Jag har tittat på rätt många bloggar på sistone, men jag följer bara ett par stycken, dom som jag tycker är roliga, tänkvärda och som jag kan relatera till.
Jag har inte hittat nån bra bloggsökare utan kollar bloggar med slumpen som guide, det är mycket roligare, och det gör att jag ramlar över både det ena och andra.
Det finns flera hundratusen bloggar bara i Sverige, och utanför gränsen otroligt många fler. Det mesta är för mig helt ointressant.
Det verkar finnas hur många unga spacklade tjejer som helst, som mer än gärna visar upp sig själva och alla accessoarer som dom kallar mode, vem bryr sig alltså, typ, inte jag.
Många skriver rena dagböcker som utan reflektion beskriver exakt vad folk gör på dagarna, få människor har så roliga liv att det blir underhållning.
Sen har vi alla små bäbisars första kontakt med denna världen, bilder på första leendet, första spyan, första pottbesöket, bara intressant för mormor och farmor.
Men jag har hittat några kategorier som kan vara värda att nämna.
Alvarligt sjuka människor, kan låta dystert men det finns en kämpaglöd som faktiskt kan inspirera, fast jag ibland blir ledsen av den situation som dom beskriver.
Skapande människor av alla de slag som visar upp sina alster. Tavlor, figurer, bilder, färg och form i alla skepnader. Det är helt galet så många duktiga konstnärer det finns där ute. Dom ger mig kraft.
Galningar, konspiratoriker och folk som hatar världen, dom är roliga. Jag kan se dom framför mig, sittande i sina lägenheter med hönsnät på väggarna och foliehjälmar på huvudet, allt för att inte bli avlyssnade av CIA och utomjordingar.
Men mest så läser jag om människor i min egen situation, singelföräldrar i medelåldern som försöker hitta roligheter i vardagen och som fundera över sig själv, sin situation och sin omvärld.
Och då säkert åttiofem procent av alla bloggare är tjejer så finns det kanske nån intressant, rolig och mysig person där ute att ta kontakt med, för man får ju veta bra mycket mer om människor som skriver blogg.

Superhjältekraft. – Att hålla takten med pekfingervalsen.

Inga kommentarer: