lördag 24 september 2011

Detta är ett rån, ge mig en Guldtacka.

Jag tog en fika med ett par kompisar idag, fläskade i med en bakelse trots att livremmen tycker annat.
Bakelsen heter Guldtackan och är något av en lokal kändis, lovprisad och omskriven. En gul marsipanöverdragen kreation med smak av hjortron och västerbottensost.
Och jag vet inte vad jag ska säga, hmm, mysko.
Hjortronsmaken var väldigt dämpad och den sträva osten känns bara fel i en godsak. Känns som nåt en gravid kvinna kan koka ihop.
Vi gick sen en liten vända på stan och in i ett par inredningsbutiker men såg inget som omedelbart väckte nåt habegär. Jag behöver ju bara nåt till dom två tomma sovrumsväggarna, och det ska vara i en stil som inte direkt är inne just nu.
Känns som om hela jag är ganska ute.

Superhjältekraft. – Att inte anamma allt som är nytt.

Inga kommentarer: