onsdag 28 september 2011

Datorstädning.

Jag tänkte röja lite i allt som jag har sparat i Mina Dokument, men det finns en del roliga grejor där som jag inte ens kommer ihåg att jag har skrivit.
En hel radda med dokument om uppfinningar, kalkyler, jobbrelaterat, inredningsidéer, historier, uträkningar, recept, skrivelser, budgetblad, kopierade artiklar med blandat innehåll och en del riktigt personliga texter.
Ledsna tankar från skilsmässan, sånt som jag skrivit när hela världen legat på mina axlar. Inte särskilt rolig läsning, en arg, ledsen, bitter, försvagad och rädd kille som försöker förklara sitt liv.
Men jag hittade ett annat mycket roligare blad, som jag skrev för ett par år sedan i ett försök att förklara en sanslöst irrationell men ack så stark förälskelse. Ett dokument som bara är för mina ögon och som jag skrev för att försöka sortera mina känslor då.
Jag stötte ihop med henne, en kompis från förr, och jag flörtade friskt under några dagar i slutet av en tråkig sommar.
Jag blir lite generad när jag läser vad jag har skrivit, och jag förstår hur oerhört kraftfull en förälskelse är. Särskilt för en kille som bara har skakat ihop alla känslor och lagt locket på.
Men så kom en tjej och pillade ner lite Mentos i Colaflaskan, allt bubblade över och väckte känslor som jag trodde var borta för alltid.
Inte logiskt, inte nåt som skulle ha blivit något, och bara från min sida, men härligt ändå.
Jag skriver gärna fler sådana kärleksförklaringar, men om vem?

Superhjältekraft. – Att skildra bubblande bubblor som är på rymmen.

4 kommentarer:

Anonym sa...

kanhända handlar det mindre om vem du skriver om, än din egen längtan efter att få just.. bubbla..?
eller så är själva föremålet av största vikt för skapandet av bubblande kärleksförklaringar
förmodligen
kanske
hmm

Uffe Viking sa...

Alltid så klarsynt. Förälskad i förälskelsen? Javisst.
Men jag ger inte bort min kärlek till vem som helst heller.

Anonym sa...

Ge några bubblor till mig.
/ Mentos

Anonym sa...

låter gott -
din vilja till någon speciell
det är så det ska vara och
resten är en salig(?) blandning
av lust och ren vilja..