lördag 24 september 2011

Meningen med livet.

Jag glömmer oftast bort att jag har ett litet apotek i närheten av min bostad, istället så står jag i kö på ett av dom större när jag åker och handlar.
Dumt. Särskilt när tjejen som jobbar på det lilla är så otroligt trevlig (och snygg).
Jag hade ett ärende dit för någon vecka sen och i förhoppning att få se henne igen så hittade jag på ett ärende och gick dit igen bara för att köpa Plackers.
Tyvärr, hon har dubbla ringar på sitt finger, men det förändrar inte hennes charmigt pratiga sätt, och hon var minst lika trevlig denna andra gång.
För det behövs egentligen inte så mycket till möte för att man ska känna vilka man gillar och vilka som man tycker mindre om.
När jag handlade mat i går så stod en av mina döttrars barndomskompisars trevliga snyggmammor i kassakön två rader bort, jag har inte sett henne på flera år och jag sökte ögonkontakt för att säga hej.
Men hon tittade bara ner i golvet och såg trött och lite ledsen ut, hoppas det bara var fredagströttheten och dom tunga matkassarna som tyngde hennes axlar. Men hon är fortfarande snygg.
Ja jag erkänner, jag är inte bättre än andra, utseendet är viktigt men det kan ändras jättemycket när man väl lär känna en person också.
En fördel med att vara singel är att man fritt får säga vilka man tycker om och tycka till om vem som helst, när som helst, utan att nån tolkar nåt i det.
Jag behöver inga frikort för att göra en vilja-ligga-med-en-kändis lista, och jag tycker såna listor är så underbart ytliga och befriande från känslor att jag genast måste göra en.
Men om det är en skådespelare så får ni gissa karaktären som jag gillar.
Jag tror att jag börjar listan med några mer jordnära.

Mija Kinning, hon får när som helst möblera om i mitt sovrum.
Linda Olofsson, på naturligt vis i naturen.
Leila Lindholm och en god efterrätt, mums.

Sen blir det glättig yta på hög nivå.

Melanie Lynskey, får gärna komma klättrandes över mitt balkongräcke.
Patricia Heaton, med lite jävlar anamma.
Margaret Collin, för att få lite klass på listan.
Amy Adams, får tjorva till det lite.
Maura Tierney, kan lappa mitt sargade hjärta.
Drew Barrymore, behöver jag säga mer?
Julie Bowen, skulle till och med få mig att stappla på skridskor.
Linda Fiorentino, kan jaga mina aliens.
Kristen Wiig, så blir det inte tråkigt.
Och naturligtvis Kate Winslet, mallen som Gud använde när han skapade kvinnan.

Yta yta yta befriande fritt från djupare tankar.
Nej nu blev det sån där grabbig känsla igen på den här bloggen, till och med lite gubbig och inte riktigt politiskt korrekt.
Bäst att jag sätter igång en tvättmaskin, skurar toan och diskar bort gårdagen för att bättra på statistiken över svenska killars arbetsinsats i hemmen.

Superhjältekraft. – Att hålla den pyrande glöden vid liv.

2 kommentarer:

Anonym sa...

*kollar in listan ett par extra gånger*

Öööö... du grabben... du har missat ett namn på den dära listan. MITT!!!!!

Uffe Viking sa...

Men snälla madam, du är ju såklart med på en helt annan lista.