söndag 18 september 2011

En salig blandning.

Om man blandar mjölk, smör, jäst, socker, salt, mjöl, kanel, ägg och pärlsocker i lagoma proportioner och i rätt ordning, och sen värmer upp den snitsigt fördelade blandningen i ugnen.
Vad blir det då?
Mmm du gissar rätt, jag har just stoppet in första plåten och det doftar redan underbart hemtrevligt.
Få saker flörtar så med de basala känslobehoven som nygräddade kanelbullar, önskar att mina barn var här så vi kunde sitta i solen och frossa.
Men jag skickar en bullvarm tanke till dom nu när hela lägenheten fylls av hembakad kärlek.

Superhjältekraft. – Att njuta av 70 stora frestelser.

5 kommentarer:

Anonym sa...

Jag då? Ska inte jag få nån bulle?

Uffe Viking sa...

Så klart, jag sparar den finaste till dig.

Anonym sa...

Hur länge då?

*tittar misstänksamt på vikingen som svällde upp av alla bullar*

Uffe Viking sa...

Tills den blir grön, luden och rymmer hemmifrån.

Anonym sa...

Kan du inte kasta dig på din skoter eller ta renexpressen och komma hit med den istället?

*börjar koka riktigt kokkaffe så han känner igen sig*