söndag 14 november 2010

Sängångest.

Jag har jobbat några dagar, bromsat hostan och suset i huvet med piller. Vet att jag inte varit den effektivaste, men vem har råd att vara sjuk i dessa tider?
I går så fick jag till och med ork att ta itu med mitt sovrum.
Så det blev en tur till Byggmax för att köpa virke. Sänggavel och bröstpanel kan jag ju göra klart utan säng. Så nu har jag nåt att göra dom närmsta dagarna.
Men den jobbigaste biten, att välja säng, är kvar.
Jag gjorde ju en runda på alla möbelaffärer tidigare i höst, men på den korta stund jag ligger i affären så känns ju alla sängar bättre än min nuvarande. Och inte skiljer det just nåt i pris heller, utom hos IKEA.
Där är en likvärdig säng bara hälften så dyr, men deras säng har jag ju inte provlegat.
Det känns lite knäppt att åka tjugofem mil bara för att lägga sig och vila en stund, och sen åka tjugofem mil för att komma hem igen.
Jag vet inte om jag har ork till det just nu i alla fall.

Superhjältekraft. – Att provligga säng är också ett jobb.

Inga kommentarer: