söndag 28 november 2010

Varde ljus.

Det brukar alltid vara trasiga lampor i alla juljus som man tar fram ur förrådet. Men som omväxling så lyste julstjärnorna i år.
Däremot så fattas det en lampa i min adventsljusstake.
När jag packade ihop grejorna förra året så rymdes inte ljusstaken riktigt så jag skruvade ur topplampan. Sen lade jag den säkert på nåt listigt ställe, väldigt listigt.
Jag har letat på alla smarta ställen, alla logiska ställen, alla kanske ställen, alla konstiga ställen men den är borta. Den borde ju ha varit i kartongen med allt annat jul, men så enkelt fungerar inte min listighet.
Nu blir det en tripp till affären, hoppas dom har rätt sort. Smålampor tillverkas i en babiljon olika varianter, för det finns ingen svensk standard i dom kinesiska stakarna.

Superhjältekraft. – Att stoppa upp ett ljus i mörkret.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Tänk när man hittar det där väldigt, väldigt listiga stället. Vilken massa saknade grejjer man kommer att hitta...

Uffe Viking sa...

Haha, och en massa saker som jag inte visste att jag hade sparat.