söndag 30 oktober 2011

Min katt RUT.



Får jag göra RUT-avdrag om jag skaffar katt?
Den här katten verkar ju tränad för tuffa uppdrag, målmedveten och välutrustad.
Men frågan är väl om katten kommer att städa mer än den stökar till, jag gissar att den kommer mest att slira runt i panik. Jag ser framför mig hur mitt hem snabbt kommer att förvandlas till Gastons kontor.
Och hur ska den kunna klättra upp på bokhyllan och fönsterbrädan när själva klätteraggregaten är inbäddade?
Fast tossarna kanske är tillverkade i nåt syntesiskt material som får hela katten att bli statisk och dra åt sig damm på stora avstånd. Bara att skölja under kranen då och då.
Låter som om jag måste läsa bruksanvisningen före ett inköp.
Nä jag får väl tillsvidare dra runt den trygga gamla snabeldraken istället, då slipper jag ju också påhälsning av nån ung engagerad idealist från Djurens Vänner.
Och sanningen är ju att det vore trevligare att träffa nån som vill dra nytta av Uffe-avdraget istället för att utnyttja svart-vit städhjälp.

Superhjältekraft.– Att undvika en kattastrof.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Det ser onekligen ut som en av Gastons brilljanta uppfinningar. Förvandlingen kräver dock lite större arbetsinsats än en panikslirande katt.

Glöm inte kattlucka i alla innerdörrar så att Rut inte känner sig instängd...

Såga även av överdelen av tidigare nämnda dörrar så att fiskmåsen kan flyga fritt...

Avsluta sedan med att dra plexiglasrör mellan små akvarier runt hela lägenheten så att guldfisken kan se sig omkring, ;-)

Uffe Viking sa...

Om jag ska orka allt detta så måste jag först koppla av med en truddelutt på elefantofonen.