måndag 17 oktober 2011

Mr X.

Det blev en utbildningsdag idag, om lärande och kommunikation på Medlefors folkhögskola. Det är alltid roligt att få lite ny input och sen så är ju maten där världsberömd.
Med på kursen var också mitt ex nya kille, inget som spelar mig nån roll men han verkade väldigt obekväm.
Jag har träffat honom flera gånger innan min skilsmässa och han är en väldigt social, trevlig, lättsam och rolig kille. Efter skilsmässan har jag bara träffat honom nån enstaka gång och det har väl inte varit nåt konstigt då. Bara lite stelt när mitt ex varit med.
Nu sökte jag ögonkontakt för att hälsa tvärs över rummet, men inte då, hans blick gick bara förbi, och han undvek mig på lunchen och rasten också.
Jag vet inte hur jag ska tolka det. Lite underligt tycker jag, för jag har inget otalt med honom.
Är han arg på mig för nåt som mitt ex har sagt? Har han bestämt sig för att vår relation ska vara lika frostig som den som råder mellan mig och mitt ex?
Permafrosten kanske har smittat av sig.
Men jag tänker inte grubbla mer på det, för jag kan inte ändra på det ändå.
Han får väl göra som han vill och jag kan i alla fall säga att jag försökte.

Superhjältekraft. – Att sträcka ut en hand.

Inga kommentarer: