fredag 6 augusti 2010

Snart dags.

Det är dags att vrida tillbaka dygnet.
Men jag vill inte, den här inställningen av mat och sovklockan är min original inställning, den jag föddes med. Det står till och med i bruksanvisningen som min mor fick med sig från BB.
Sidan två, ”… bör inte gå och lägga sig så tidigt, ej heller väckas i ottan...”.
Jag är definitivt en kvällsmänniska, och stiga upp före sex på morgonen är ju bara tortyr. Ändå så har jag gjort så i mer än halva mitt liv. Varför?
Jag borde kanske bo i en annan tidszon. Undrar om det skulle räta till sig då?
Men på måndag så börjar det om igen.
Väckarklocka på, uppställning i raka led med armbågs lucka, marschera.
Zombievarning klass tre utfärdas.

Superhjältekraft. – Att stiga upp utan att väcka hjärnan.

2 kommentarer:

Anonym sa...

kanske dags att byta jobb,det finns folk som jobbar på natten och trivs...

Uffe Viking sa...

Jodå, det är väl alltid dags att byta jobb. Nattjobb har jag haft och det är väl rätt ok, men jag blev nog än mer osocial under dom perioderna.