fredag 3 december 2010

Femtio mil för en köttbulle.

Det blir till att åka bil till IKEA i morgon, jag bara måste få veta om deras madrass är ett alternativ. Och just nu har dom en kampanj så dom kör hem den gratis.
Fast jag har ju hittat en bokhylla och ett skrivbord också.
Jag har lite dille på skrivbord, det blir ett i mitt sovrum, ett i tjejernas rum och två i köket. Ja köket är ju inte bara kök, det blir ju kök och hobbyrum, så bordsyta är bra.
I mitt sovrum börjar bitarna falla på plats. Bröstpanelen sitter på plats och sänggaveln är färdig, den ska bara klarlackas ett varv. Och idag har jag betsat skivan på skänken, sen ska den få vita sidor och lådor.
Så det tar sig, även om det känns gå långsamt.
Det stora som är kvar är att bygga underredet till madrassen och att måla det, plus målning av skänken såklart.
Synd att jag inte äger min lägenhet, för mitt sovrum ska ju få lite blandning av New England, Kolonial, Marin tema, typ. Så i taket skulle jag vilja måla en två meter stor kompassros i en lite blekgrå nyans, men jag vet inte om eventuella nya hyresgäster skulle uppskatta det.
Så jag får väl fixa en matta istället.

Superhjältekraft. – Att tvingas kompromissa med alla idéer.

Inga kommentarer: