onsdag 18 april 2012

Det gick upp ett ljus.




Varför kan jag inte bara se det som finns.
Ok för det mesta så gillar jag mitt snurriga huvud, men ibland så undrar jag.
Jag gick för att titta på en lampa, eller en lampskärm om vi ska vara petiga, för själva lampan kan jag lika gärna göra själv.
Men jag hann bara in i affären så började mina tankar vandra. Roliga former och finurliga fästen, belysta kanter och halvrunda vinklar.
Jag hade redan efter några meter fått inspiration och idéer till en massa andra saker än lampor.
Höll på glömma varför jag gick in, men jo jag hittade eventuellt en skärm men inte riktigt den jag ville ha.
Sen svängde jag förbi byggvaruhuset för att köpa en moj och en grunka.
Och där på en hylla hittade jag små enliters hinkar i valsad galvad plåt med ett klassisk rundat handtag, så då startade min hjärna igen, dom skulle ju passa perfekt som lampskärmar.
Så nu vet jag inte, lampan jag tänkte bygga, en trebent golvlampa får nog vänta.
Jag måste nog testa iden med hinkarna först, men då snackar vi mysbelysning ovan på mitt lilla linneskåp.
Ja det är väl fel årstid att bygga lampor, men startar jag nu så är dom klara innan mörkret faller till hösten i alla fall.

Inga kommentarer: