lördag 14 april 2012

Samma pengar.

När jag lix är inne på det här med boende. Man kan ju bli lite fundersam på vad man betalar för.
Om jag i stället för att köpa lägenhet inne i stan varit beredd på att pendla fyra fem mil till jobbet varje dag, vad hade jag då fått för samma pengar?
Jo, jag hade fått hundratjugo kvadrat timrad villa med stort garage, öppen planlösning och stenlagd uppfart, älvstomt, ny värmepanna, renoverat kök och inglasad altan.
Eller i ett annat väderstreck en stor gård med uthus och gäststuga, ängar och skog, bergvärme och verkstad.
Jag hade kunnat välja och vraka mellan enplansvillor med släta gräsmattor och gårdar med stora uthuslängor, allt för samma pris som en sextiofemkvadratare på tredje våningen utan hiss.
Men att vara singel och köpa ett hus ser inte jag som ett alternativ, det är på tok för mycket jobb.
Men det betyder ju inte att jag inte funderar, vad det är jag tänker betala för?

Inga kommentarer: