tisdag 17 april 2012

Du ska inte tro.

Jaha, nu är det snöstorm, fattades bara det.
Alltså det blir ju inte sommar ifall inte nån sätter fart, och jag kan ju inte dra hela lasset själv.
Att göra lite somrigt och hela kohagen grön är ju omöjligt så länge som nån motarbetar med snö. Va?
Jag har gjort mycket vatten i bäcken, men det räcker ju inte. Svalorna vägrar ju att svala när det fortfarande är svalare, fatta, det blir inga fågelbon.
Och barnen blir utan smultron och alla andra roliga saker som passar när barnen är små.
Vem är det som missunnar små barn att få springa omkring med benen fulla av spring och vara fulla med sommar?
Men ok då, det är väl lite tidigt att tjuvstarta, våren har ju bara kommit halvvägs här uppe. Det är fortfarande en månad kvar innan det börjar bli grönt.
Jag får väl schå mig, inte sätta fart, inte göra somrigt.
Kanske anamma dom sista snöflingorna, springa ut och fånga dom på tungan.
Eller så fixar jag en kopp choklad och kryper upp i soffan under en filt, för i kväll blir inte himlen vacker och alldeles skär.

Inga kommentarer: