lördag 14 april 2012

Utsikt saknas.

Jag ogillar mäklare som inte visar tydliga bilder i annonsen, dom som bara tar kort på inredningsdetaljer, en blomvas, en soffkudde , en lampa och vidvinkel på tvärrandig fondtapet.
Det berättar bara att lägenheten egentligen inte skiljer sig så mycket från andra, bara att den är stylad till tänderna.
Ska jag betala extra för det? Kommer jag att falla för tricket?
Jag skulle vilja säga nej men jag är så klart lika påverkbar som alla andra.
Skillnaden är att jag inte vill ha en helt färdig lägenhet, jag har en del idéer som jag vill testa och jag längtar lite att få fixa till nåt som gärna får vara lite skabbigt.
Skabbigt kök för det vill jag fixa och ett bra utrymme att göra i ordning som min stökhörna i alla fall.
Men jag vill helst slippa renovering av badrum, för där måste jag ju leja bort så mycket av jobbet.
Hm, det går ju ingen nöd på mig nu så jag har ju lyxen att kunna vara kräsen, och jag är verkligen kräsen när det gäller bostad.
Tror jag i alla fall. Jag kanske bara har beslutsångest.
Men den ska ha ett tilltalande läge i rätt område, minimalt med insyn, ha en planlösning som tillåter en och annan annorlunda idé, gärna ett stort badrum som rymmer tvättmaskin, och så måste ju boendekostnaden bli lägre än den jag har nu.
En inte enkel ekvation.
Jag känner mig som dom där husletarna på kanal8, för många krav på för liten budget.
Har kollat på allt som varit tillsalu dom senaste åren, frågan är bara vad jag kommer att kompromissa bort?

Inga kommentarer: