söndag 12 september 2010

Jag känner mig själv.

Nu blir det stökigt här hemma. Dom ska koppla in fjärrvärme, vilket betyder rördragning och nya element i alla rum.
Det här betyder också att jag passar på att flytta ihop tjejernas grejor och gör ett sovrum som dom får dela på, och som också får fungera som gästrum. Sen ska jag flytta ut ur köket och fixa ordning ett riktigt sovrum till mig själv.
Men då måste jag först riva dom sängar jag har byggt. Det är lättare sagt än gjort för jag släktar på min far i frågan om att göra saker onödigt stabilt, och skruv verkar ha varit billigt för tre år sen när jag byggde dom.
Skruv, skruv, massor av skruv. Jag har spenderat hela morgonen med att skruva ur alla skruvar och börjat monterat ner den ena specialaren, men strömmen tog slut i skruvdragaren. Så nu har jag en liten paus, halvvägs.
Tack och lov så är det skruvat, om jag hade använt spik så hade jag blivit tvungen att elda upp dom på plats.
Men jag kommer att bygga nya sängar både i gästrummet och till mig själv, och jag vet på förhand att dom blir lika komplicerade, med massor av skruv. För jag är sån.
Men det är roligt att bygga lite smart och få till en del extra förvaring, så i slutändan blir det nog bra.

Superhjältekraft. – Att alltid dra in en extra skruv för säkerhets skull.

Inga kommentarer: