fredag 17 september 2010

Snart val.

Jag börjar förstå den som säger att det inte spelar någon roll vad man röstar på. Alltså om man röstar på den blå sidan, Alliansen.
Jag läste en parti enkät i tidningen, där samma frågor har ställts till alla partier. När jag läser svaren så har alla allianspartier samma svar! ! ! Hallå!
Skulle Centern, och Kristdemokrater tycka lika i alla frågor. Skulle inte tro det. Ja Moderater och Folkpartister också för den delen.
Men dom vidhåller en totalt enad front utåt. Och då blir det ju helt ointressant för den som tänker rösta på dom.
Nä tacka vetja den rödgröna röran, dom visar öppet att man kan ha olika åsikter men ändå finna vägen till samarbete.
Jag hoppas innerligt att dom småpartier som ställer upp på denna munkavle förvinner ur systemet tills dom förstår hur mycket dom skadar sig själva och den svenska politiken.
För jag vill då inte ha en tvåpartistat, blockpolitik gagnar inte demokratin.

Superhjältekraft. – Att stå för det man tycker.

Inga kommentarer: