lördag 25 december 2010

Give me a bucket.

Så sitter jag här trettiotvåtusen kalorier senare, hoppas inte nån bjuder mig på ett mintkex.
Den tre kilometer långa kvällspromenaden hem var välbehövlig och skön. Tur att jag inte är med i viktväktarna, för dom röda prickarna skulle stå som spön i backen.
Vore jag katolik så hade jag just avverkat frosseriet i raden av dödssynder.
– Man kan inte äta sig mer än mätt, så brukar jag säga, men jag får nog ta tillbaka det.
Min kompis hade verkligen bullat upp för det stora tabberaset i Katthult, men det var en trevlig och avslappnad afton. God Jul.
Nu måste jag varva ner och låta maten sjunka lite innan läggdags.
Jag tror att jag ska stiga upp i morgon och dra iväg på rea. Har länge tänkt köpa en hyfsad liten kamera, och nu såg jag en Canon på Elgiganten som ligger i min prisklass.
Jag har en gammal digitalkamera som jag måste ladda före varje bild, så den ska få gå i pension. Jag vill egentligen ha en systemkamera men det får vänta. Har blåst alla mina besparingar på mitt sovrum.
Jag har faktiskt kvar min gamla analoga systemkamera. Varför? Ja det frågar jag mig också, den är bara så svår att göra sig av med.
Tror att jag ska göra nåt roligt av den, för värdet är ju lika med noll. Den kan antingen bli en tavla, sönderskruvad till minsta pinal, med alla delarna fastsatta bakom glas. Eller kanske en ljusstake med det uppstickande objektivet som ljushållare.
Om jag köper en julklapp till mig själv så kanske den här bloggen kan få en ansiktslyftning med lite fler bilder.

Superhjältekraft. – Att förvandlas till Mr Creosote.

Inga kommentarer: