lördag 11 december 2010

Hårfint.



Det kommer att bli på det berömda håret att jag kan bära upp min nya madrass i min trappa.
Jag tyckte att jag hade mätt, men idag bar jag ut en skrivbordsskiva som jag ska såga av. Den är precis etthundrasextio centimeter och den slickade taket i min lilla hall, just där trappen tar vid. Hur ska det då gå med en madrass som också är två meter lång?
Jag ror det ska gå men jag blir lite orolig.
Men jag får väl gardera mig med några starka vänner på leveransdagen, för den går ju att hiva upp på balkongen med rep, och ta in den vägen om det kniper.
Jag har målat min skänk, och nu syns det att den är köpt på Jysk. När den var syrabetsad så märktes det inte hur sned och vind den är, men nu när den är vit så blir alla springor så tydliga.
Fast man ska ju inte haka upp sig på sånt som man inte kan påverka, den blev jäkligt fin i alla fall. Skivan är mörkbrun fast den ser svart ut på bilden.
I morgon så ska det snickras underrede till madrassen, och om jultomten hjälper mig lite så kanske jag fixar mitt sovrum innan jul i alla fall.
IKEA har ju lovat leverans dagarna före.

Superhjältekraft. – Att tro på tomten.

Inga kommentarer: