torsdag 30 december 2010

Grå papp är snyggare.

När jag tog bort pappen som skyddat mitt sovrumsgolv sen mitten på september, så såg jag hur otroligt fult golvet är.
Nu tittar jag på bilderna och upptäcker igen hur fult golvet är i mitt sovrum.
Det hade banne mig varit finare att lämna kvar pappen.
Tur att jag har en bra hyresvärd, jag fick en underhållsförfrågan i oktober och jag ska få det utbytt. Fast jag vet inte exakt när, bara att det blir gjort under nästa år.
Jag får kanske plocka fram några trasmattor tills dess, eller inte. Hade jag fickorna fulla med guld så vore heltäckningsmatta rätt läckert.
Det hade vi hemma när jag var liten, jag vill minnas att den var trendigt sjuttiotals orange. Snyggt. Eller inte inte inte.
Jag som växte upp med det orangegröna och bruna sjuttiotalet vill ju inte uppleva det igen. Men ungdomar av idag tycker det är schysst med låga teakmöbler i ranglig design, färgade toastolar, gillestugor klädda i bastupanel, färgat glas och hamrad kopparplåt, pallar med konstiga ben klädda i kamelskinn, lampor av hopvikta plastremsor och psykedeliska sammetstapeter med stora medaljonger.
Dom har ingen smak.

Superhjältekraft. – Att slippa string. . . Hylla alltså.

Inga kommentarer: