måndag 22 augusti 2011

– 80tal.

Ska på företagsfest i veckan, tema åttiotal. Jaha och vad hade man för kläder då då?
Miami Vice är det som alla har på läppen, men hur många vita Armani kavajer med axelvadd modell XL och tillhörande vita loafers hittar man på Myrorna? Och hur får man tag i en Ferrari Daytona så här mitt i veckan?
Nä, jag får nog leta i andra modeorakels åttiotal.
Vem annars fick en massa modepåverkande tv-tid? Hockeyfrillan syntes överallt och inte bara Magnus Uggla permanentade sig, men det kräver ju mer engagemang än vad jag orkar med då min hårlängd inte duger till nån av dom frisyrerna.
Det kanske blir en blå overall som i Macken med Roy&Roger eller lite grönfärgat skinn, då Hulken ju hade Sverigepremiär åttioett.
Stig-Helmer och hela gänget i Jönssonligan dök ju också upp i den vevan.
Hmm.
Fast enklast är kanske att ta modetips från åttiotalets stora snackis, Christer Pettersson.

Superhjältekraft. – Att försöka se ut som om man egentligen är för ung för att minnas.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Eller kan du kränga på dig en turkos snäv kjol,ceriserosarandig blus,brutalt stora plastörhängen i knallgrönt med tillhörande chockrosa pumps.

Mer åttital än så blir det inte...
och jag förutsätter att få se en bild från efterfesten.

Håret kan du spraya upp och ner bara. Funkar i alla lägen.

Anonym sa...

Om inget århundrade är specifierat har du ju hur mycket som helst att välja på.

* Cowboy (1880-tal)
* Korsriddare (1180-tal)
* Trekkie (2280-tal)
* Viking (980-tal),kanske passar dig bäst ;)
o.s.v.

Uffe Viking sa...

Hmmm.