lördag 27 augusti 2011

När jag går i mina gyllene skor.



En jättetrevlig fest, och ett glatt gäng med ovanligt många engagerade stilstudier i åttiotal. Klichéerna av ett årtionde som känns lite otydligt men som såklart var väldigt speciellt.
Vi hade närvaro av plastiga accessoarer i grälliga färger, hockeyfrillor, korta kavajer, benvärmare, konformade spjutbröst á la Madonna, spandexbrallor, burriga frisyrer, Ozzy, rosa tights, pudelrockare och rullskridskor. Riktigt roligt.
Nu ska jag gå ut och ställa mina guldskor i soprummet, få se om nån vill sätta lite guldkant på tillvaron eller om dom bara får värma vatten i fjärrvärmeanläggningen.
Med lite tur kommer det en prinsessa och letar efter den fot som passar i den tappade skon.

Superhjältekraft. – Att känna historiens återupprepade vingslag.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Du hade väl den viktigaste detaljen av alla: nerstoppade byxor i de vita tubsockorna med en röd och en blå rand från Intersport på dig?

Uffe Viking sa...

Uppvikta kavajärmar.

Anonym sa...

Wrraaaowww!!!

*förflyttas 25 år tillbaka i tiden och känner hur jag riktigt ryser av något sån snyggt och attraktivt*