söndag 28 augusti 2011

En viking till er tjänst o fagra mö.

Här sitter jag i godan ro och slappar, svettig och stinkig efter en lång, varm och jobbig cykeltur, inte nån godluktande, välklädd hunk precis.
Vad händer då? Jo det ringer på dörren och områdets i särklass vackraste kvinna behöver hjälp med tvättstugelåset.
Jag använder ju inte tvättstugan så jag vet knappt hur det funkar, men hindrar det mig från att visa upp min ridderliga sida?
Nej såklart, kvinnlig fägring har alltid företräde.
Jag ställde snabbt mina tjänster till förfogande och följde henne ut till tvättstugedörren där jag briljerade med mina kunskaper i elektroniska lås.
Jag undrar om alla mina grannar hade fått samma servicegrad, eller om det bara var för hennes bruna ögon skull.
Jag har tidigare påpekat hur vacker sommaren är, och den verkar inte vara över än.

Superhjältekraft. – Att få nya toppnoteringar på pulsmätaren.

4 kommentarer:

Anonym sa...

Tack för tipset!

*skaffar mig genast bruna ögon och dåliga låskunskaper*

Uffe Viking sa...

Nä, behåll dina fina ögon, det finns andra lås som behöver dyrkas upp.

Anonym sa...

Åh...jag är brunögd...så om jag får trubbel med mitt lås...var jag nu hamnar när jag flyttar ut om två månader så vet jag vem jag ska klappra med ögonen för...*ler* nu skiljer det väl en sisådär hundra mil mellan oss men jag ska se till att det är ett riktigt knepigt problem.

Uffe Viking sa...

Hundra mil är väl inget för en norrländsk viking. Och knepiga problem äter jag till frukost.