onsdag 3 augusti 2011

Inte vaska champagne.

-Jag har aldrig fått leka med Mentos och light Cola.
–Vem har hindrat dig?
–Nej jag har bara aldrig testat, ska vi?

Min dotter är ofta den som hittar på nåt när det inte finns nåt att göra. Och jag hakar gärna på, men jag vill poängtera att det är hon som hittar på.
Sagt och gjort, en packe Mentos, två flaskor Cola, två borrade korkar, lite järntråd och en rulle sytråd senare så var vi på väg till testområdet.
Provsprängningar ska ju inte göras inom tätbebyggt område, så vi letade oss lite vid sidan om. Men där rastades det hundar, grillades, promenerades, sköts med gevär, kördes bilar och löptränades det.
Otroligt hur det kan finnas så många människor på en annars så tom plats. Vi hade ju inte tänkt dränka oss eller nån annan i Cola.
Men vi fick iväg två lyckade Colafontäner och det var ganska häftigt, med två olika borrningar så fick vi olika effekter.
Jag gillar inte Cola light och jag kan säga att utan kolsyra och med en flyktig smak av Mentos så blir den bara etter värre.

Superhjältekraft. – Att skum skumma, vad det nu betyder.

3 kommentarer:

Miss HD sa...

Been there,done that! Jättevuxen.

*fascinerad*

Uffe Viking sa...

Må vara barnsligt, men det är barnsligt kul.
H2CO3 → CO2(g)+H2O = skumt.

Miss HD sa...

Jag säger bara...Cola light...

*weird*