lördag 13 augusti 2011

En omisskännlig doft av party.

Jag rörde vid datormusen och det sa POP i mina högtalare, kollade volymkontrollen och den var vriden på max!
Det har varit tjejfest i min lägenhet i kväll, tja eller förfest då.
Jag har hålligt mig undan hos en kompis och sen gick jag på bio. Men tjejerna hade inte hunnit ut när bion tog slut så jag körde runt och kollade på några hus som jag vet är till salu.
Mörker råder och nu måsta man helt plötsligt använda helljus, och det har jag inte gjort på flera månader så jag bländade nog några och någon annan bländade mig, men så brukar det ju alltid vara så här i början.
Jag åkte längs mörka vägar och kände helt plötsligt hur mörkrädd jag skulle vara om jag bodde helt själv så där lite utanför och bortanför. Nej så vill jag inte ha det, så jag åkte hem igen.
Nu har tjejerna dragit vidare och lämnat mig i ett sedvanligt feststök.
Fadöl, Lapin Kulta, Kopparberg, Rekorderlig, Heineken, Chrush, Breezer, Stockholm, Tuborg, Cid, Cube, Corona och sen ett par flaskor Tecuila och Smirnoff plus lite blandat groggvirke som gjort mitt köksgolv klibbigt.
Jag undrar vart dom gjort av tvålen på toaletten? Och vad är det med tjejer som inte kan stänga toalocket?
Hoppas bara dom tar det lugnt och inte cyklar omkull eller råkar i andra tråkigheter.
Jag ska i alla fall gå och lägga mig, i morgon ska jag se på när nån annan städar.

Superhjältekraft. – Att vakna pigg och utvilad.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Låt mig gissa: Du fick till slut tokbryt och började städa själv under högljudda smällar i skåp etc eftersom den som borde ha städat låg i sängen och sov alt hade ont i huvudet?

Been there, done that. Ja, jag vet!, men äh, vad f-n, jag bor ju också där och jag vill inte trava omkring i en illaluktande bakissvinstia.

Uffe Viking sa...

Nja, ok jag torkade av golvet i köket så inte mina sockar skulle bli kvar där.
Men sen så lutade jag mig bara lugnt tillbaka i soffan, och vipps så var allt fixat. Så funkar det hemma hos mig.
Jag pantade sen alla burkarna och tryckte på biståndsknappen, så nåt gott kom ju ut av kvällen.