lördag 10 december 2011

Med ett tecken från universum.

Ända sen jag byggde min säng så har jag letat efter sänglampor, men dagens stil passar inte med min. Jo jag har hittat snygga tusendollars på utländska hemsidor, men inget här i krokarna och i min prisklass.
Idag så tog jag bussen in till stan, dels för att slippa skotta fram bilen, dels för att slippa trängas med julstressade parkeringshysteriker och snöröjande traktorer.
Jag strosade runt lite bara, gick på second hand och fyndade en mysko pryl, tittade in på hobbyaffären och Pressbyrån, sen som sista affärsbesök gick jag in och kollade på lampor.
Och där mitt bland allt polerat krom och färgat glas så sitter en liten antikbehandlad sak, en vägglampa med snäv rund skärm, lite basic med klassisk av och påknapp, tygklädd sladd och lite coola beslag.
Jag tittar på prislappen, överkomligt, faktiskt bättre än jag trodde. Sen vänder jag på lappen för att se vad den heter, och den heter ”Viking”.
Om det inte är ett tecken så vet inte jag, och det fanns bara en till på lagret så jag fick mina två, tur som en tok.
Nu ska jag bara skruva upp dom på gaveln så min säng blir komplett, kanske det kan locka fram lite lässug också så jag kan avsluta boken jag började med i somras.

Superhjältekraft. – Att söka och faktiskt finna.

Inga kommentarer: