onsdag 14 december 2011

Svart som natten.

Ohm, jag blir så trött på detta mörker, trött trött trött.
Mörkt på morgonen, mörkt på förmiddagen, lite blekgrått mitt på dan sen mörker igen. Trött trött trött.
Kan också bero på att jag aldrig lägger mig i tid, men jag skyller på mörkret.
Jag skulle behöva ta in min byggstrålkastare, sätta den vid sidan av sängen, riktad mot mitt sovande ansikte och koppla ihop den med väckarklockan för att få lite fart på uppvaknandet. Ljusterapi i kolossalformat.
För morgonen är värst, en sirap av ovilja som trycker ner mig i sängen, som vänder mig om och drar täcket närmare för ytterligare en stund i viloläge.
Men om några dagar vänder det igen, samma som alla andra år, mörkret når sitt klimax och kylan tar vid.
Ohm, jag blir så trött på denna kyla. Trött trött trött.

Superhjältekraft. – Att övervintra.

Inga kommentarer: