lördag 14 januari 2012

Jag önskar att jag aldrig vunnit pengarna.

Vad är ett för ett asshole som säger så?
Jag önskar definitivt att få vinna lite pengar, varför köper jag annars lotter? Om jag trodde att pengar skulle ge mig olycka så skulle jag väl inte hoppas på en vinst.
Men det står i tidningen om människor som förlorat familj och vänner för att dom blev rika, och det är fler än en ”kändis” som kastat bort sin framgång när ekonomiska utsvävningar gått över styr.
Hur kan det bli så?
Att få hela sin framtid ekonomiskt tryggad vore väl ett lyft eller skulle det att stiga mig åt huvudet också?
Tror inte det, mina drömmar är små och inte särskilt kostsamma, så vad skulle få mig att balla ur om jag vann en massa miljoner?
Jag vet inte, men det finns såklart ”investerare” som skulle göra allt för att få ta del av en sån kaka, och det är kanske där som risken för olycka är som störst.
Att inte känna sig nöjd med det man vunnit, att börja sträva efter mer och bli rädd att allt ska gå förlorat. För det är väl bara den som inget har som inte kan förlora något.

Jag köpte några lotter före jul men jag gömde dom och skrapade dom aldrig och sen köpte jag några till vid nyår.
Nu har jag skrapat alla och av åtta lotter så vann jag på fem, och för första gången på länge så gick det jämt upp, otroligt.
Men jag gissar att när jag löser in dom och såklart tar nya lotter så blir det ett annat utfall.
Jag är en av dom som för det mesta betalar in pengar för att någon annan ska kunna vinna, och jag har väl aldrig nånsin vunnit mer än femhundrakronor i en enda smäll.
Men dom säger ju att det finns ett motsatssamband mellan turen i spel och turen i kärlek, så jag får väl hoppas på det senare.
För det är väl där den största rikedomen finns.

Superhjältekraft. – Att skrapa en fin formation.

Inga kommentarer: