tisdag 10 januari 2012

Mediedrevet.

Ibland så läser man en rubrik eller hör ett inslag på nyheterna som verkligen får igång känslorna.
Som den här pojken som sägs ha blivit lämnad i kylan utanför en sporthall av sin pappa för att han spelat för dåligt, säg att du blir galen då också?
Men sen när det nu pågår en polisutredning och ingen träder fram med sanningen så börjar jag undra.
Jag säger inte det här som ett försvar men tänk om det bara var så här:

Pappan skjutsar sin son till innebandyn, han vet redan på förhand att han inte kan stanna hela tiden.
Så mitt i matchen reser sig pappan och säger på skoj till dom andra föräldrarna: ”– Min grabb spelar så jäkla dåligt så nu sticker jag”.
Skämtet missuppfattas när han senare får oväntade förhinder och inte kommer i tid till hämtningen, och det kan ha varit pappan som sedan i panik ringt till någon bekant som till slut hämtade pojken.

Vad vet vi av en tidningsrubrik? Man vill ju alltid tro det bästa om människor.

Superhjältekraft. – Att hoppas på en trevlig sanning.

Inga kommentarer: