söndag 13 juni 2010

Flytta från två rum till fyra kvadrat.

Har du nån gång funderat var alla dammråttor kommer ifrån? Nu vet jag.
Jag har varit och besökt den plats där alla dammråttor föds. En plats där dom skapas, växer och förökar sig, där dom växer sig stora och starka för att sedan sprida sig över världen. Jag har besökt ett elevinternat.
Detta internat består av en lång barack med fyra korridorer och sammanlagt sextio små rum, fyra kök, två tv-rum och ett gäng toaletter och duschar.
Det finns bevisligen en dammsugare i huset men jag tror inte att nån av dom inneboende har körkort på den.
Min dotter slutar nu andra året på gymnasiet, vilket betyder att hon ska flytta ut från internatet till en liten lägenhet istället. Jag har hjälpt henne att flytta ut.
Problemet är att hon inte får flytta in förrän skolan börjar om till hösten. Så alla hennes grejor ska magasineras till dess. Och jag säger ALLA hennes grejor.
Det är helt galet hur mycket man kan rymma i ett rum på tolv kvadratmeter. Och till på köpet var det två rum som skulle dela på det lilla förrådet.
Det kändes som om vi flyttade från västerländsk tjugofyra kvadrat, till japansk fyra kvadrat.
Men det gick, och det blev till och med en glugg över så en tredje polare fick stoppa in lite av sina saker.

Superhjältekraft. – Att stoppa en badboll i en tändsticksask.

Inga kommentarer: