måndag 21 juni 2010

Försök inte.

En av mina garage grannar har en precis likadan Mercedes som jag hade tidigare. När jag skrotade min bil så blev det över en omgång tändstift och ett oljefilter som bara har legat och skräpat.
Nu fick jag syn på gubben när han just skulle köra in sin bil i garaget. Jag gick fram till honom och frågade om årsmodell och så, sen frågade jag om han ville ha några tändstift.
– Nej, nej jag är inte intresserad. Han såg helt förskräckt ut. Han skakade på huvudet och gjorde det helt klart att han inte ville ha nåt.
Vadå? Jag ville ju bara ge bort det som jag inte har nån användning av.
Ser jag så skräckinjagande ut eller har det gått så långt att man inte ens får vara snäll utan att folk blir misstänksamma?
Ja, skit i det, jag har väl kvar mina stift tills jag får syn på nån annan som kanske vill ha dom.

Superhjältekraft. – Att bara vilja vara snäll.

Inga kommentarer: