tisdag 1 juni 2010

Inte mitt fel.

Min dator brände upp mina varma mackor. Skit dator.
Jag tog fram mina sista skinkskivor, en tomat och den där sista kroken på osten som alltid blir liggandes men som jag sällan äter upp. Det blev tre smarriga (läs lättlagade) varma mackor. Tryckte in dom i ugnen och satte mig vid datorn en stund.
Skit dator. Mina mackor brann upp.
Visst är det härligt att få skylla på nån eller nånting, för det kan ju aldrig vara mitt fel helt och hållet.
Min dator kan också göra andra saker. Den kan torrkoka ägg, koka sönder potatis, få mig att missa det enda tv-program jag ville se denna vecka.
En stund vid datorn, hur tänkte jag då? Det blir aldrig en stund. Jag är nog en liten datorslav.
Måste bli avprogrammerad, måste stänga av. Ok, om en stund, jag ska bara. . .

Superhjältekraft. – Att mata tidstjuven.

Inga kommentarer: