tisdag 15 november 2011

Den perfekta vaginan.



http://vimeo.com/4704237

Jag snubblade över den här dokumentären när jag zappade runt härom kvällen. Det finns så mycket att säga så jag tror att jag låter bli.
Ta dig tid och titta på den istället.
Jag blir både ledsen och glad av programmet, ledsen för att dom flesta av oss går runt med en gnagande känsla av att inte duga, att inte passa in. Glad för att någon påvisar hur olika vi är, både på in och utsidan, och tillåter oss att vara det också.
Nu råkar dokumentären handla om tjejers förhållande till sin kropp och sina rädslor, och det är såklart tjejer som har det tuffast i detta kravfyllda samhälle, men jag tror att vi killar brottas med snarlika problem, kanske bara från en annan vinkel.
TV4 är så snåla med sin playfunktion, så jag hittade bara denna otextade version på Vimeo, och du får spola i dom svarta reklampauserna.

Superhjältekraft. - Att vara mig.

Inga kommentarer: