onsdag 9 november 2011

Vänligheten själv.

Nu när jag har opererat bort min gallblåsa så kan jag ju inte ”spy galla” över allt som jag tycker är fel och orättvist längre.
Jag kommer att bli en supersnäll ja-sägare.
Ingen skugga ska falla över dom som flyttar pengar till skatteparadis men som ändå vill nyttja svenska socialförsäkringssystemet.
Jag tror på alla Moderater som säger att dom är det nya arbetarpartiet och som bedyrar att dom alltid varit förkämpar i kampen för rösträtt och jämlikhet.
Jag kommer också att lita på att alla företag alltid betalar sina anställda en rimlig lön även om man saknar kollektivavtal och arbetskraften är fattiga papperslösa.
Jag tror att vapentillverkare egentligen vill ha fred.
Jag kan inte säga nåt argt när nätverk av sliskiga idioter utnyttjar barn i sexuellt syfte, eller när ligor sätter sexslavar i nån skitig lägenhet och tvingar dom till otänkbara handlingar.
Jag kommer alltid att tro att all droghandel sköts av skummisar på motorcykel och inte flotta kostymnissar med lägenheter på strandvägen.
Jag tycker inte att det är fel när samhällets tillgångar flyttar ner i privata fickor eller att våran folkvalda rivningsrobot just nu håller på att göra Sverige till ett socialt uland där var man ska ta hand om sig själv.
Det är väl bra om vi alla får en egen sjukförsäkring, tänk vilken konkurrens det blir, alla försäkringsbolag skulle fajtas om dom friska. Och jag som just utnyttjat flera hundratusenkronor kanske skulle få en rejäl premiehöjning.
Men sånt kan jag inte längre tycka illa om. Jag har ju ingen galla kvar.

Superhjältekraft. – Att alltid bara tro på sanningen.

Inga kommentarer: