söndag 6 november 2011

Kallelse med P-bot.

Jag fick en parkeringsbot av Q-Park, ja fick och fick, den kostar ju trehundrafemtiokronor förståss.
Lite onödigt tycker jag och jag skyller på den som har författat min kallelse till kirurgen.
På papperet står det Inläggning på kir avd i rubriken. Längre ner så hälsas jag välkommen till provtagning och läkarsamtal kl 12.30 den 3/11.
Efter det så får jag veta att operationen är planerad till den 7/11 och info om återbud och bla bla bla. Sen står det att inskrivningsdagen kommer provtagning och läkarsamtalet vara klart vid 16-tiden och att jag får sova hemma dagen före operation.
I min värld så var detta olika saker, men i verkligheten så var Inläggning, Provtagning och Inskrivning samma sak.
Så i stället för att köpa biljett för fyra timmar hade jag bara puttat in parkeringspengar för två och en halv, och Q-Park hade vänligheten att komma förbi och titta till min bil tio minuter före mig.
Jag ville inte förlänga väntan inne på lassa med att smita ifrån och betala mer, men den förkortningen kostade trehundrafemtiokronor. Onödigt.
Tur att man kan välja hur man ska reagera, jag konstaterade bara fakta, tittade på den långa gula bötesremsan och skrattade åt dom tio minuter som förhindrade mig från att få behålla mina pengar.

Superhjältekraft. – Att låta andra göra sitt jobb, utan att svära.

Inga kommentarer: