måndag 14 november 2011

Ska jag sticka kniven i dig knubbis?

Oj vad jag längtar efter att få hosta, jag vill hosta nu, måste få hosta.
Men jag tror att dom glömde en skalpell i mig iiiii iiiii iiiii i mellangärdet, som en Hitchcockfilm.
”– Du är tillbaka på jobbet om en vecka.”
Jodå, troligt. Inte så länge som jag måste använda en hävstångsteknik för att ställa mig upp, inte så länge som det skär knivar när jag öppnar en dörr eller lyfter en stekpanna.
Jag försöker att gå ut men med en ostkroksgång i ultrarapid så blir det inte så långt eller så länge. Jag sitter fastbyltad framför datorn i små doser och jag måste utföra en avancerad manöver för att knyta skorna.
Men jag är ju inte sjuk, jag kommer att vara återställd om några dagar och det sätter saker i perspektiv, jag glömmer så lätt bort hur bra jag har det.
Jag kommer att kunna hosta om några dagar och jag kommer att hosta bara för att kan det.
Jag ska lägga mig till med en ny ovana, lyxhosta.

Superhjältekraft. - Att kunna andas riktigt snabbt.

Inga kommentarer: