söndag 9 januari 2011

Det luktar shesam.

Nu sitter jag på golvet igen.
Jag har flyttat datorn till golvet i mitt sovrum för skrivbordet som jag ska ha måste modifieras. Ja ja, måste och måste, som vanligt så är det bara en idé jag fick.
Skrivbordet har två små lådor på framsidan, och jag tänker bygga ihop dom till en bred.
Tanken är att jag ska få en tangentbordshylla när jag drar ut hela fronten. Då kommer bara min skärm och mina högtalare att stå på skivan, och resten av datorn blir lite gömd.
Så nu har jag sågat sönder fronten och lådorna, hoppas jag får ihop det sen.
Det är ett lite lustigt träslag det här shesam. Jättehårt och svårsågat, fullt med krokiga ådringar som klämmer om sågbladet och som vill styra kapsnittet i kringelkrokar.
Jag förstår varför allting snett, jag tror inte det finns en enda rät vinkel på den här indiska möbeln.
Det blir inte lätt att anpassa den till svenska millimetrar.
Men som det kända talesättet lyder, ”– Den som sågar i sitt skrivbord får sitta på hårda golv”.

Superhjältekraft. – Att inte få träsmak av betonggolv.

Inga kommentarer: