söndag 16 januari 2011

Hej då.



Nu packar jag ihop min dator igen, sladdar och kontakter i en enda röra. Jag tänker inte koppla ihop den och sitta på golvet, så nu förbereder jag mig för datorabstinensen.
Mattläggaren kommer i morgon och golvjobbet tar väl två dagar, typ, hoppas det iallafall.
Det är faktiskt rätt så bra att måsta tömma sitt förråd då och då. Man hittar sånt som man borde ha slängt för länge sen.
Det svåra är att fatta rätt beslut och slänga det nu. Men om jag ska ta ställning till såna svåra frågor så måste jag ha lite bättre underlag.
Det får bli ett Excelblad med kolumner.

Inköpt år.
Antal brukartillfällen.
Använd det senaste året.
Behov.
Intresseskala 1-5.
Spara/sälja/slänga.

Eller så kallar jag in en konsult, en tjej skulle med blixtens hastighet kunna sortera bort hälften av det en kille som jag har i mina garderober och förråd.
Den förmågan besitter nästan alla honkönade homosapiens, även om hon omöjligen kan sortera i sin egen garderobsrad.

Superhjältekraft. – Att se smartheten med en laptop.

Inga kommentarer: