söndag 30 januari 2011

En rynka i förstoring.

Jag hälsade på en kompis ikväll. Han är ett litet teknikfreak med eget nätverk där alla prylar är ihopkopplade och går att styra från soffan i vardagsrummet.
Jag fick en demonstration av hans nya Blue Ray spelare och vi kollade på lite bilder och en film.
Alltså, fan så läckert, jätte-tv med maximal upplösning. Visst blir jag lite avundsjuk.
Men mitt i all skärpa, mitt i alla knivskarpa detaljer, så får jag syn på nåt.
Cameron Diaz är inte så ung längre. Jag kan se alla små skavanker i hennes ansikte, och lite av glamouren faller av.
HD är skoningslöst, inte ens proffssminköserna kan trolla.
Cameron är ju bara trettioåtta och ser mycket bra ut, missförstå mig inte, normalt skulle jag inte reagera alls.
Men när man får alla detaljerna uppförstorade på femtio tum så tänker jag faktiskt på det.
På min gamla tjock tv ser alla skådisar så där släta och perfekta ut, ja alla utom Tommy Lee Jones såklart.
Så jag undrar om det här kommer att förändra Hollywood? Alla har ju sagt att skådisars livslängd är kort för att ungdom alltid går före, och skådisar över fyrtio har tufft att hitta roller.
Nu sänks kanske den medelåldern, eller så får vi vänja oss med skådisar som är lika rynkiga som oss vanliga dödliga.
Dom kanske slutar att visa närbilder helt enkelt, det är ju ett sätt att lösa det.
För vi vill väl ha våra stjärnor så ouppnåeliga som vi är vana vid? Evigt unga, snygga, släta och perfekta.
Så snälla Blue Ray, sabba inte mina orealistiska dagdrömmar.

Superhjältekraft. – Att kisa med ögonen för att behålla skimret.

2 kommentarer:

Famousiris sa...

Ha ha va rolig du är Ulf! och vilken duktig bloggare du är, jag orkar bara inte skriva fast det är som roligt att göra det, mest för sin egen skull för det är som en sån motivation tycker jag.
Jag behöver inte kisa med ögonen för att behålla skimmret, jag kan bara ta av mig glasögonen och tänka att alla jag ser är Cameron och att dom är skitheta så är dom det. Hoppas allt är bra med dig:)

Uffe Viking sa...

Kul att höra av dig, hoppas du mår bra också. Men jag hann tänka –Hur . . . hittade du hit? Blogga är terapi, och det var din suveräna blogg som fick mig att börja, helt ärligt. Och apropå skimmer, så är det tur att det finns människor som skimrar även med glasögonen på;)