onsdag 5 januari 2011

Opersonlig personlighet.

Varje gång jag startar min dator så dyker denna text upp ”Personliga inställningar läses in”.
Vilka då inställningar? Inställningen till livet? Eller till Kinas övertagande av världsekonomin? Ärtsoppa på torsdagar?
Kanske den läser in min inställning i abortfrågan vad vet jag?
Det är konstigt att datorn kan berätta all möjlig irrelevant information i alla dessa små rutor, men när jag verkligen vill veta varför ett program inte svarar eller varför det har utfört en förbjuden åtgärd, då får jag inte veta ett skit.
Bara att starta om.
Återigen så skannas min hjärna av och ”Peronliga inställningar läses in”.
Inställningen till Microsofts dataprogrammerare? Till författare av små informationsrutor på dataskärmen?
Jag kan minsann ställa in min personliga inställning på tjurighet om jag får fler ”kan inte utföra . . . ”, ”programmet upptaget av annan process . . .”, ” dokumentet används av annat program . . .” och allas vår favorit ”PROGRAMMET HAR UTFÖRT EN FÖRBJUDEN ÅTGÄRD OCH KOMMER ATT AVSLUTAS”.
Nån gång kommer jag också att utföra en förbjuden åtgärd, och då du, lilla datorjävul, kommer det inte att bli roligt.

Superhjältekraft. – Att lära sin zen.

Inga kommentarer: